keskiviikko 29. syyskuuta 2010

Työharjoittelu Ulkomailla


Sitten syy miksi oikeasti saavuin Espanjan aurinkoon... Työharjoittelu.

Helmikuussa 2010 luokan piti jo pikkuhiljaa alkaa etsiä itselleen työharjoittelupaikkoja. Olin jo syksyllä miettinyt, että ulkomailla työharjoittelun suorittaminen voisi olla hieno ja hyödyllinen kokemus. Olimme miettineet yhdessä Lontooseen muuttoa yhden luokkakaverini kanssa  joulukuusta alkaen ja helmikuussa sitten päätimme hakea Lontoosta työharjoittelupaikkaa. Suunnitelma vaikutti täydelliseltä ja lähetimme hakemukset. Ystäväni sai paikan kaksi päivää hakemuksen lähettämisen jälkeen. Muistan kun Sanna soitti mulle helmikuussa ”et ikinä usko kuka lähtee Lontooseen ensi syksynä”? Olin tosi onnellinen Sannan puolesta. Ja hyvin se tyttö siellä Lontoossa onkin viihtynyt ;)

Itse jäin siinä vaiheessa vielä odottamaan paikkaa ja keksin että miksen voisi hakea myös muualle Eurooppaan. Laitoin hakemuksia Brysseliin, Barceloonaan, Nizzaan ja tänne Costa del Solille, Fuengirolaan. Brysseliin olisin päässyt syksyksi, mutta jäin vielä miettimään Lontoota.

Sitten tuli se huhtikuinen iltapäivä, jolloin olin jo lähes luovuttamassa ulkomaille lähdön suhteen ja alkamassa tehdä syksyksi suunnitelmia kotimaahan. Sain ensin kuulla, että Lontoosta ei ollut tullut mulle vastausta, koska matkatoimiston pomon sähköpostiosoite oli muuttunut. Silloin päätin, että laitan vielä uuden hakemuksen menemään, mutta kun olin avannut s-postini näin saapuneiden joukossa viestin Fuengirolasta ja moni voikin päätellä mitä kävi ;) Mut oli valittu tänne Fuengirolaan Hispanialle suorittamaan työharjoitteluni. Muistan hetken vieläkin. Olin niin onnellinen ja innoissani, etten tiennyt oikein miten päin olisin :) Ja niin sitten päädyin tänne. Oon ollu päätöksestäni ihan hurjan tyytyväinen. Muistan olleeni vielä koulun alkaessa tammikuussa 2009 täysin varma siitä, että suorittaisin työharjoitteluni Suomessa, jossain matkatoimistossa, mutta niin nämä suunnitelmat voivat muuttua. Ja nyt voinkin sanoa, että kaikki joita edes vähän kiinnostaa ulkomaille lähtö, Hakekaa! 4-5 kuukautta on kuitenkin niin lyhyt aika elämässä ja millaisia kokemuksia siinä ajassa voi saada. Itse epäröin aluksi ulkomaille lähtöä, mutta nyt en vaihtaisi tätä mihinkään.



Elokuinen ilta Paseolla




Syksyiset, mutta lämpimät terkut Espanjasta! ;-)


Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti