lauantai 2. lokakuuta 2010

Näinkin voi käydä...

Niin, uskokaa tai älkää mutta näinkin voi käydä... 

Harjoitteluni oli määrä alkaa 30.8.2010. Kesäkuun alussa päätin että nyt varaan lennot kävi mitä kävi, koska loppu keväällä asioihin tuli vähän mutkia matkaan. Toukokuussa eli jo jonkin aikaa harjoittelupaikkani varmistamisesta minulle ilmoitettiin Hispanian Fuengirolan toimistolta, että asiat kohteessa ovat kääntyneet ihan päälaelleen. Kohteessa yksin oppaana työskennellyt nainen ei nähtävästi enään jatkaisikaan kohteessa ja näin ollen syksyn tilanne oli osaltani myös hieman epävarma. Tosin viestissä sanottiin, että jokatapauksessa joku kohteessa tulisi jatkamaan.

Ennen lentojen varaamista soittelin toukokuussa Hispanian Helsingin toimiston varmaan hermon partaalle. Mun oli aivan pakko saada tieto siitä onko mulla paikka vai ei. Paniikki alkoi nimittäin hieman iskeä kun koulua oli enää 2 päivää ja mulla ei ollu varmaa tietoa onko paikkaa vai ei. Koulu sitten kuitenkin loppui ja mä jouduin ekalla kesälomaviikolla vielä hoitamaan asiat kuntoon. No siis jeee homma varmistettiin ja sain tiedon et mä pääsisin lähtemään Espanjaan syksyllä. Ja tännehän mä tulin... Mutta ei tää tähän lopu. ;-)

Saapuessani tänne mulla oli tarkoitus olla lomaa kahen viikon verran. Ja se nyt hieman pääsi venähtämään. Tänne varmistettiin opas vasta 13.9.2010. Ja vasta sinä päivänä mä pääsin starttaamaan työntekoni toimistolla. Kaksi viikkoa lomailin, kolmannen viikon pidin syyslomanani eli sekin viikko oli käytännössä vielä ihan täyttä lomailua. Neljännellä viikolla aloitin työnteon, tosin itsenäisesti. Minulle annettiin paljon materiaalia, johon jouduin tutustumaan sekä tehtäväksi annettiin vierailla kaikki Hispanian hotellit Aurinkorannikolla. Yhteensä hotelleja on 9. Kiersin parina päivänä Fuengirolan kuusi hotellia ja yhden päivän vietin Torremolinoksessa kaupunkiin tutustumalla sekä hotelleja kierrellen. Kaiken kaikkiaan mukava viikko. :) 

Alku aikana eniten ahdisti ehkä se ettei töistä ollut mitään varmuutta. Olin joka toinen päivä yhteyksissä Helsingin toimistoon, josta aina sanottiin " Joo ei me olla vielä opasta kohteeseen valittu, joten palaillaan taas parin päivän kuluttua."  Joo kyllä lomailu on ihanaa, mutta ei enään 3 viikon jälkeen, kun takaraivossa painaa ajatus, "mitä jos en valmistukkaan jouluna?" Tosin nyt kaikki kuitenkin meni ihan tosi hyvin ja oon viihtynyt töissä. Sanonta "Kyllä kaikki vielä järjestyy parhainpäin" pitää siis lähestulkoon aina paikkansa. Asioilla on vain tapana järjestyä, onneksi!

Sitten pieni infopaketti työpaikastani. :-)

Matkatoimisto Hispania O.Y.on espanjalaisten José Luis Alvaron ja Héctor Vilasecan loppuvuodesta 1995 perustama suomalainen matkanjärjestäjä.

Toimintamme alkoi yhdestä lennosta viikossa Helsingistä Malagaan ja on lisääntynyt vuosien varrella: monta vuotta olemme lennättäneet ympäri vuoden myös matkustajia Helsingistä Alicanteen / Murciaan.
Helsingistä lennämme nykyään myös muihin kohteisiin, esim. Mallorcalle, Azoreille, Maltalle, Egyptiin sekä Madeiralle.

Ruuhkakausina, kuten lokakuussa ja keväällä, lisäämme lentoja jotta kaikille halukkaille löytyisi tilaa. Hotellitarjontamme on myös laajentunut ja parantunut.
Matkojamme voi myös varata netin kautta sekä matkatoimistoista ympäri Suomen! 





Mä työskentelen täällä yhden uuden todella mukavan oppaan kanssa. Toimisto on viihtyisä ja työ on monipuolista ja mukavaa. Pari päivää viikosta menee lentokentällä asiakkaita vastaanottamassa ja tietysti saattamassa kentälle. Muina päivinä oon joko toimistolla tekemässä matkailuvirkailijan töitä tai sitten hotelleilla auttamassa asiakkaita, jos heillä on ongelmia. Siis monipuolista ja mukavaa !

Mutta tärkeitä on että kaikki sit lopulta käänty parhainpäin, vaikka välillä tää koko työharjoittelu alkoi tuntua ihan toivottomalta. Ja nyt ainakin toivo elää, että joulukuussa musta tulee matkailuvirkailija ;-)


Mutta tältä päivältä ADIOS ! :-) 


Laura 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti